Щодо фізичного розвитку дітей. Згідно з
Базовим компонентом діти володіють певним набором домірних вікових умінь і
навичок з основних рухів, пов’язаних з ходьбою, бігом, стрибками, киданням,
лазінням, рухливими іграми, вправами. Але недостатньо уваги приділялось спортивним
іграм з м’ячами, скакалками, велосипедами. Не завжди вихователями виконуються
графіки піших переходів, екскурсій і фізкультурних занять на вулиці. Не
раціонально використовуються фізкультурно-оздоровчі осередки для активізації дитячої рухової
діяльності.
Завдання соціально-моральногшо та емоційно-ціннісного
розвитку реалізовувались вихователями через використання художньої
літератури, елементів психогімнастики, сюжетно-рольових та дидактичних ігор,
бесід. Але недостатньо проводиться робота з розвитку ініціативи у дітей щодо
виявлення позитивних вчинків у
відношенні з однолітками.
Виконуючи завдання розвитку пізнавальної активності велика робота проводилась
щодо розвитку логіко-математичних навичок. Але недостатньо
уваги приділялось темі «Природа». У групах не створено умов для формування у дітей потреби
спілкування з представниками тваринного
та рослинного світу. В куточках природи не вносяться періодичні зміни, зокрема
сезонні, що не дає змогу не лише збагачувати враження дітей, а й забезпечувати
динаміку цих вражень.
На
достатньому рівні велась робота з
мовленнєвого розвитку, збагачення
лексичного запасу, зв’язного мовлення та комунікативних умінь, а в старших групах - навчання елементів грамоти та підготовки
руки до письма.
З художньо-естетичного
розвитку у більшості дітей найбільш розвинені навички з розділів малювання, ліплення,
аплікація.
Робота, проведена протягом року щодо розвитку
сюжетно-рольової гри, показала її
значущість в дитячій діяльності. Вона посіла належне місце у режимі дня кожної
групи. Діти стали виявляти інтерес до сюжетно рольової гри ,
навчились вносити в неї новизну, доцільні зміни, узгоджувати виконання ролей з
іншими учасниками гри. Вона обєднала дитячий колектив, допомогла перенести
набутті знання, вміння і досвід у життя
і навчання.
У зв’язку зі ст. 4 Закону «Про
дошкільну освіту», щодо забезпечення неперервної освіти, працівниками закладу
виявлена кількість дітей від 3-х до 5-ти років, які проживають у прилеглому
мікрорайоні, та визначено тих, які не охоплені суспільною дошкільною освітою.
Для їх обліку проведено заходи:
узгодження з дитячою поліклінікою
списків дітей, організація
консультативного пункту для дітей та батьків, дні відкритих дверей
(вересень, квітень), запрошення дітей на свята та розваги. Ця діяльність сприяла підвищенню рівня
підготовки дітей до школи та просвітницькій роботі з батьками Створено банк
даних із зазначенням місця здобуття дітьми дошкільної освіти.
На належному рівні вирішуються питання щодо наступності роботи
дошкільного навчального закладу і початкової школи. Вчителі школи беруть участь
у батьківських зборах, що проводяться у дошкільному навчальному закладі.
Екскурсії до школи сприяють розвитку мотивації у дітей до шкільного навчання.
Дітьми старшої групи(вихователь
Ванда О.В) разом з школярами школи
№6, які
у минулому були вихованцями
дитячого закладу(вчитель…), на теріторії
ДНЗ проведено трудову акцію до
«Дня довкілля» - посаджені квіти, збудовані та закріплені шпаківні. Між школою та садком відбувається і
культурний обмін: учнями школи проведено
розвагу до Дня Святого Миколая, а
вихованці садка організували щедрівки для школярів на День Василя.
Протягом
року педагогічний колектив ДНЗ працював над питанням розвитку партнерських
відносин між закладом та родинами вихованців. Так, у жовтні та квітні пройшли загальні та групові
батьківськи збори. Заслуговують на
увагу зустрічі з батьками вихователів
групи середнього дошкільного віку
№5(Ловчикова М.Л., Блудова Л.Л.), в ході яких педагоги використовували
інтерактивні форми та ефективні методи
взаємодії з батьками. («Зустріч в кафе «Вітамінка», перегляд слайдів «!Чим живе
наша група», ділова гра «Якби ми були дітьми»). Вихователі дошкільного навчального закладу
постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до
організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили виставки робіт батьків
і дітей за різними темами, конкурси малюнків, спільні свята та розваги, «День
відкритих дверей»., акція «Облаштуємо майданчик». Цікаво та ефективно пройшли заняття «Школи
для батьків»: вихователь Бєлова О.В. спрямувала роботу школи на пропаганду здорового способу життя у сімейному вихованні.
На
виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу
Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації
громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за
зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від
14 квітня 1997 р. № 347 в дошкільному навчальному закладі №
7 проведено ряд заходів, а саме : заведені журнали
обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг
громадян, оформлений інформативний куточок щодо порядку звернення громадян. За
минулий 2012-2013 навчальний рік
кількість усних звернень склала 120 із них 109 - з метою оформлення дітей у дошкільний заклад і 17- щодо
працевлаштування. Порушені питання розглянуті, надані відповіді .
Враховуючи результати
навчальної та методичної роботи дошкільного закладу за 2012-2013 р, перед нами постають задачі на 2013-2014
навчальний рік
1.
Формування
екологічної компетентності дітей дошкільного віку у взаємодії з природою.
2.
Створення умов
для організації трудової діяльності дітей у природі.
Зав. ДНЗ № 7 А.В.Бадасен
|