Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання
дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують
сучасні перспективні програми та методики. Окрім програми «Я у Світі», «Впевнений
старт» у дошкільному навчальному закладі впроваджуються навчально-виховні
програми та методичні рекомендації для спеціальних закладів для дітей з вадами
зору та порушенням мовлення. Протягом року в дошкільному навчальному закладі
проводилася робота по впровадженню інноваційних програм, систем, методичних
технологій: педагогіка М. Монтессорі у групах раннього віку, технологія
фізичного виховання М.М.Єфименка у групах фізкультурно – оздоровчого напрямку,
технологія Ейдетики і мнемотехніки у групах спеціального призначення для дітей
з порушенням мови, технологія Н.Гавриш з розвитку мовлення дітей, технологія з
розвитку творчого мислення і інтелектуальних здібностей «Логіка світу» у групі
математичного напрямку, методику Л.Фесюкової «Виховання наукою», Т. Шкваріної
«Навчання дітей»дошкільного віку англійської мови у рамках групової роботи,
методику Е. Белкіної з нетрадиційної техніки малювання, «Я маленький українець»
Н.В. Погрібняка, «Дошкільникам про основи здоров'я» Л.В. Лохвицької, педагогічну спадщину
В.Сухомлинського.
Велика увага приділялася розвитку здібностей дітей. Протягом
навчального року у закладі плідно працювали гуртки (7 гуртків): музичний, театральний,
образотворчий, екологічний, фізкультурний, економічний, з навчання англійської
мови. У квітні підведені підсумки роботи гуртків: показ театральних вистав,
виставка дитячої творчості, накопичення та оформляння матеріалу.
Моніторинг стану засвоєння програм дітьми у всіх вікових
групах є головним показником роботи педагогів та усього колективу у цілому. За
результатами діагностики дошкільників по засвоєнню програм з 281 обстежених
дітей (старші, середні та молодші дошкільники) - 91% дітей мають добрі показники
за основними лініями розвитку за Базовою програмою «Я у Світі», «Впевнений
старт».
Головною метою колективу дошкільного навчального закладу
є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя,
досягти успіху, правильно будувати своє життя. Важливим показником
результативності роботи дошкільного навчального закладу є готовність дитини до
навчання у школі. У травні 2013 року було обстежено 59 дітей старшого
дошкільного віку. Встановлено загальний рівень шкільної готовності: готові до
навчання у школі – 54 дитини (91%), недостатньо готові – 5 дітей (9%). Таким
чином, у ДНЗ створені всі умови для всебічного розвитку дітей дошкільного віку.
В ДНЗ є методичний кабінет, де створено належні
навчально-технічні умови. Навчальний матеріал різного змісту та складності, навчально-методична
література допомагають вихователям у підготовці до навчально-виховної роботи з
дітьми. Вихователі забезпечені фаховими журналами, по групах створено ігрове,
розвивальне середовище, яке постійно збагачується, і забезпечує всебічний
розвиток дітей. Методичний кабінет поповнено навчально-методичною літературою,
створено картотеку публікацій журналів, оформлено мультимедійну фонотеку,
упорядковані матеріали з ліній розвитку Базової програми «Я у Світі»,
організації роботи з батьками та новими розробками занять та проектів.
|