Тези звітньої доповіді директора школи
І. Організаційні питання навчального року.
У 2011-2012 навчальному
році педагогічний колектив школи продовжував реалізовувати завдання, визначені
Указом Президента України "Про невідкладні заходи щодо забезпечення
функціонування та розвитку освіти в України”, обласними та міськими програмами,
Концепцією профільного навчання тощо.
Цього року робота
шкільного колективу була спрямована на єдину методичну проблему: "Моніторингові
дослідження як спосіб визначення якості навчально-виховного процесу ”,
реалізацію обласної програми «Обдаровані діти» тощо.
Колективу школи вдалося
розв”язати проблеми та завдання школи, затверджені педагогічним колективом на
навчальний рік. Це дало можливість досягти певних результатів. Учні школи стали
лауреатами Всеукраїнських акцій "Громадянин”, Всеукраїнського конкурсу "Слідами
історії”, Міжнародного конкурсу "Мій рідний край” (вчителі Макарова Н.Г.,
Соловйова Л.П.), вперше учні прийняли участь у Міжнародному математичному
конкурсі "Русский медвежонок», «Гринвіч», «Патріот», «Лелека». Продовжили
участь у конкурсі «Кенгуру» отримали золоті, срібні, бронзові сертифікати.
Однак аналіз
результатів свідчить, що треба звернути увагу і необхідно покращити організацію
роботи з обдарованими дітьми з фізики, російської мови і літератури, хімії і біології.
Серед завдань
навчального року колективу школи вдалося розв”язати питання організації та
проведення профільного та до профільного навчання, забезпечення педагогічними
кадрами, контролю за навчально-виховним процесом, державно-громадського
управління школою, збереження та зміцнення здоров”я учнів та працівників,
покращення матеріальної бази з охорони праці та комп”ютерного забезпечення всіх
напрямів роботи школи.
ІІ. Організація навчально-виховного процесу.
Рівень навчальних
досягнень учннів.
Аналіз стану успішності, рівня компетентності учнів показав, що основна
частина учнів
школи має достатнії рівень
компетентності.
За результатами 2011-2012 навчального року 100% учнів
школи засвоїли навчальний матеріал і переведені до наступних класів .
2011 – 2012н.р. контингент учнів у порівнянні з 2010 – 2011н.р. збільшився і складає
168 учнів. За результатами атестації : 5
учнів(3,6%) мають високий рівень
НД, 48 учнів(31%) -
достатній рівень, 91 (63%) –
середній рівень. Більшість учнів мають
середній рівень НД. Спостерігається тенденція до
збільшення кількісті учнів
з достатнім рівнем навчальних показників. Гірші
результати, у порівнянні з минулим навчальним роком мають учні 9, 7 класів. 1 учень 9 класу має початковий рівень
НД.
Найбільш високу якість знань у школі I ступеню показали учні 3 класу
(учитель Медьникова О.І.), у школі
ІІ ступеня 5 клас кл. керівник
Кобзар М.О.
Якість знань учнів школи
знаходиться на достатньому рівні.
Середній показник по школі – 7,1 б.
Стан виховної
роботи
Виховання – процес свідомого розвитку
особистості. Мета виховання сьогодні – формувати конкурентноздібну, творчу
особистість, яка спроможна до
самовизначення, самореалізації
та самовдосконалення.
Виховання у нашій школі йде
за певними тематичними
напрямками:
національне виховання;
громадянське виховання;
правове виховання;
екологічне виховання;
спортивне
, культурномасове;
превентивне виховання.
Кожний
напрям відбивається в
річному плані роботи
школи в доступному
обсязі, відповідає визначеним і
чітко окресленим завданням
на поточний період,
акцентується з
позицій свого пріоритету
в той чи
інший період навчального
року.
У
2011 – 2012н.р. акцент виховання
у нашій
школі зроблено на
загальнолюдські цінності. Абсолютні
вічні цінності: добро,
совість, правда, віра,
надія, доброта, чесність, справедливість, милосердя
тощо. Аналіз ціннісних
якостей особистості учнів
школи дав такі
результати:
чесність - 75%;
дружелюбіє -
85%;
відповідальність
-
52%;
милосердя -
86%.
Проведене анкетування,
спостереження показали, що у
школі серед учнів
склалися дружні відношення.
У всіх школярів
є круг спілкування.
Серед учнів є позитивні
лідери, які впливають
на мікроклімат .
Особливу увагу педколектив
приділяє формуванню основних
національних цінностей: патріотизму,
почуттю національної
гідності, історичної пам ті,
пошани до державних та
національних символів,
дбайливе ставлення національних
богатств, рідної природи.
З цією
метою на протязі
навчального року у школі були
реалізовані проекти:
«Моя школа
- мій дім»;
«Ветеран поряд»;
«Зі шкільної
парти на фронт».
У Шевченківському конкурсі «Обнімемось брати мої» - учень 9 класу Славич
В. став дипломантом.
У конкурсі «Слідами
історії» 3 учнів -
переможці, 1 дипломант, 5 учнів
отримують стипендію міського Голови.
До реалізації
проектів залучаються батьки,
представники громадськості, та владних структур,
учителі.
Проведені виховні
заходи:
«Свято до
Дня Перемоги у
ВВВ», волонтерська робота
учнів (допомога ветеранам, літнім
людям);
зустрічі з
воїнами, які виконували миротворчу
місію у Афганістані;
екологічна акція «Чисте
подвір я»;
жалобний мітинг
до Дня Чорнобильської трагедії.
В
межах природоохоронних акцій
учні приймали участь у
конкурсах: «Збережи ялинку»,
«Пташина хатка -2012», «Первоцвіт», «Допоможемо зимуючим
птахам».
Виховні заходи
щодо формування основних громадянських
цінностей: поваги до закону,
прав людини на
життя, гідність, безпеку, рівні
можливості, право на
свободу думки, толерантне
ставлення до чужих
поглядів, які не
суперечать загальноприйнятим нормам
постійно знаходились у полі
уваги педколективу.
З
цією метою на
протязі навчального року
були проведені правові тижні, місячники «Закон
у моїм житті».
Правовиховна робота з
учнями проводилася як
на уроках, так і
у позаурочний час:
зустрічі з
працівниками медичних установ, ССД, ЦСССМ, юстиції, прокуратури, ДАЇ, міліції.
У
рамках правових тижнів
розглядалися питання прав
дитини, людини, правила
внутрішкільного розпорядку, Статут школи.
На протязі
навчального року у
школі серед учнів
не було випадків
правопорушень та серйозних
порушень дисципліни. Загалом
учні закладу дотримуються Правил
внутрішкільного трудового
розпорядку та Статуту, добре
знають основні положення
документів, сприймають їх
як «кодекс внутрішніх
законів» . Середній бал
рівня вихованості учнів
закладу - 7,6
Не
менш важливим напрямком
виховної роботи був напрямок формування
цінностей сімейного життя:
піклування про батьків,
старших та молодших
у сім ї, збереження
традиції, формування здорового
способу життя
Однак
у виховній системі
закладу недостатньо уваги
приділялось на формування
цінностей особистого життя:
орієнтації на пріоритет задоволення духовних
потреб,волі ( самоконтролю, самодисципліни), працьовитості, творчої активності.
У
зв язку з цим завдання
виховної роботи :
Формування
національної свідомості і
людської гідності.
Виховання духовної
культури особистості та
створення умов для вільного
формування власної світоглядної
позиції.
Формування політичної
і правової культури.
Формування усвідомлення
взаємозв язку між індивідуальними правами
та свободами і
громадською відповідальністю.
Утвердження принципів
загальнолюдської моралі,
виховання поваги до
інших культур і
традицій.
Забезпечення умов
для самореалізації особистості
відповідно до Її
здібностей., суспільних та власних інтересів, формування соціальної
активності і професійної
компетенції.
Формування екологічної
культури учнів, розуміння
необхідності гармонійних відносин
з природою.
Розвиток естетичних
потреб і почуттів,охорона і
зміцнення фізичного , психічного
здоров я учнів.
Формування загальношкільного колективу
на засадах учнівського
самоврядування.
Харчування у 1-4
класах складало 100%, 5-10 класи – 72-75
відсотків. Безкоштовно харчувалися учні контрольних категорій за рахунок
бюджету – 3 учні, позабюджетні кошти – 10 чоловік.
ІІІ.
Матеріально-технічне забезпечення.
Будівля закладу
та приміщення відповідають реалізації завдань освітніх програм. У закладі
створені умови для роботи і навчання.
Стан
кабінетів фізики, хімії потребує значного поповнення матеріальної бази.
Санітарний стан кабінетів знаходиться у задовільному
стані. Капітальний ремонт кабінетів, який був зроблений у 2008 році
зберігається і підтримується.
Завдяки
матеріальній допомоги членів церкви "Новая жизнь” у школі було установлено
додатковий електроводонагрівач ( 1000 грн), також виділялись кошти (1250 грн)
на харчування дітей із багатодітних сімей, міська організація Партії регіонів
виділила 400 грн для організації поїздки учнів на конкурс, голова товариства імені Олекси Тихого
Шаповалов Є.О. виділив 800 грн для організації поїздки учнів на нагородження до
міста Канева.
Матеріальну допомогу для організації навчально-виховного процесу
надавали і батьки школи (своїми добровольними внесками). Звіт про їх
використання додається.
ІV. Завдання на наступний навчальний рік.
Пріоритетними залишаються завдання підвищення якості
освіти:
- подовжити роботу
з впровадження особисто орієнтованих технології
в НВП;
-
упровадження системи моніторингу
в НВП;
- сприяння розширенню
життєвих компетенції учнів,
появі нових мотивів
навчання, самоорганізація та
самореалізація особистості;
- дисциплін
як інваріативної, так
і варіативної складової;
- розпочати роботу
щодо впровадження в навчальний процес
технологій навчання розвивальної
спрямованості;
-
запровадження
інформаційно-комунікативних
технологій у процес
викладання дисциплін;
створення
здоров’язберігаючого середовища: формування навичок здорового способу життя
у школярів; свідомої потреби в руховій активності, систематичних занять
фізичною культурою та спортом;
подовжити роботу над обласними
цільовими комплексними програмами:
«Надія Донеччини»;
« Професійна
орієнтація школяра на
робочі та інженерні
професії»;
« Шкільна бізнес – освіта».
|